V inovativnem oddelku 3. razreda, OŠ Šmartno na Pohorju, smo v petek, 9.5.2025, izvedli projektni dan. Izvajali smo dejavnosti povezane z aktivnostmi v okviru področja računalništva brez računalnika in učnih predmetov.
Prvo uro smo izvajali aktivnost “Kaj, če bi se malo umaknil?”. Učenci so se premikali po veliki mreži na hodniku, da so prišli do svojega para, pri čemer so se lahko premikali le za eno (prazno) mesto. Cilj igre je bil, da vsak učenec pride do svojega para (ustrezne besede). Aktivnost smo nato nadaljevali v razredu, kjer so učenci iz para besed v zvezek zapisali ustrezno jezikovno povezovalno besedilo z bistvenimi podatki.
Naslednji dve uri smo pri spoznavanju okolja utrjevali glavne strani neba, ter ponavljali značilnosti vaških in mestnih naselij. Uporabili smo orodje Geodrevo, s ključi (sever, jug, vzhod in zahod). Učenci so v dvojicah dekodirati črke, da so dobili ustrezne besede, ki so pomenile neko značilnost mesta ali vasi. V drugem delu aktivnosti so po skupnem razgovoru v zvezke zapisali kratko predstavitev izbranega mesta ali vasi.
Pri uri matematike smo izvedli aktivnost orientacija in branje mrež “Pot kulturne dediščine”. V uvodnem delu so učenci najprej zapisali niz ukazov s puščicami (↑ ← ↓ →) v mreži, da so prišli do določene točke. V nadaljevanju so na zemljevidu z mrežo po ukazih iskali stavbe kulturne dediščine, nato pa so s pomočjo ukazov v mrežo risali ustrezne stavbe in odgovarjali na vprašanja.
Zadnji dve uri, pri likovni umetnosti, so učenci aktivnost začeli v parih, kjer je eden učenec po korakih opisoval sliko, drugi pa jo je skušal narisati po navodilih. Nato je vsak učenec dobil svoj delovni list. Sam si je bral navodila za risanje. Po končanem risanju smo pregledali risbice in ugotovili, kako so bili uspešni pri branju z razumevanjem. V zaključnem delu dejavnosti so se učenci razdelili v skupine in po napisanih navodilih, iz odpadne embalaže izdelali različne (vaške in mestne) stavbe.
Izvedene dejavnosti so bile zelo uspešne, učencem zelo všeč. Učenci so pokazali veliko ustvarjalnosti, navdušenja, aktivno so sodelovali, vzpodbujali drug drugega in razvijali osnovne veščine razumevanja računalniških sistemov in logičnega razmišljanja.